نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3339
-
الف
+

حمید لولایی از «زیر آسمان شهر» تا «خانه به دوش»

در این گزارش کارنامه هنری «حمید لولایی» در شبکه آی فیلم2 را بررسی کرده ایم.

سریال کمیدی «زیر آسمان شهر» این روزها برای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی شبکه  آی فیلم 2 درحال نشر می باشد.

به همین بهانه نگاهی انداخته ایم به کارنامه هنری «حمید لولایی» یکی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی که پیش از این با سریال های «خوش نشین ها»، «ترش و شیرین»، «خانه به دوش»، «مجید دلبندم» و «آژانس دوستی» مهمان خانه فارسی زبانان بوده است.

1.نقش صدری در خوش نشین ها

این سریال کمیدی به کارگردانی «سعید آقاخانی» مرداد / اسد سال گذشته از شبکه آی فیلم2 منتشر شد.

حمید لولایی در این سریال با نقشی نسبتا جدی در کنار «سیروس گرجستانی»، «مرجانه گلچین»، «علی صادقی» و «مهران رجبی» به ایفای نقش پرداخت.

گفتنی است «خوش نشین ها» یکی از پربیننده ترین سریال های کمیدی نشر شده از آی فیلم2 می باشد که با استقبال بالای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی این شبکه جهانی همراه بوده است.

2.  نقش جهان در «ترش و شیرین»

این سریال اواخر سال گذشته از شبکه آی فیلم2 برای مخاطبان فارسی زبان منتشر شد.

لولایی در این سریال بر عکس نقش آقا ماشاالله «خانه به دوش» در قامت یک مرد عاشق پیشه ثروتمند ظاهر شده که علاقه مند به زنی زحمت کش می شود و در این میان مخالفت خانواده های هر دو خانواده اتفاقاتی جالب و گاهی خنده دار را رقم می زند.

«رضا عطاران»، «مجید صالحی»، «آناهیتا همتی»، «رضا شفیعی‌جم»، «مریم امیرجلالی»، «شهره سلطانی»، «احمد پورمخبر»، «خشایار راد»، «عباس محبوب» و …از جمله بازیگرانی هستند که آقای لولایی را در این سریال همراهی می کردند.

3. نقش ماشالله در «خانه به دوش»

سریال «خانه به دوش» یکی از شاهکارهای کمیدی تلویزیون ایران با بازی درخشان حمید لولایی در نقش به یاد ماندنی آقا ماشالله می باشد.

«ماشاالله» مردی خانواده‌ دوست و زحمتکش است که تمام تلاش خود را برای کسب روزی حلال می‌نماید، اما باز هم با شرایط بد اقتصادی روبرو می باشد.

او یک شب به طور اتفاقی با شخصی به نام بیات آشنا شده و به پیشنهاد او را برای انجام کاری پرسود و منفعت در مالزیا پاسخ مثبت می‌دهد تا بتواند خانواده‌اش را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد، اما ...

پس از نشر «خانه به دوش» در زمستان سال گذشته مخاطبای شبکه آی فیلم2 برای چندمین بار درخواست نشر مجدد این سریال را از شبکه آی فیلم2 کرده اند.

 «رضا عطاران»، «مریم امیرجلالی»، «علی صادقی»، «آناهیتا همتی»،«خشایار راد»، «بهنوش بختیاری»، «غلامحسین لطفی»، «فلور نظری» دیگر بازیگران خانه به دوش بودند که نقشپررنگی در محبوبیت این سریال ایفا کردند.

4. نقش اقای گلابچی در سریال «مجید دلبندم»

سریال «مجید دلبندم» که برای ژانر کودک و نوجوان ساخته شده بود ماه جدی / دی سال 1397 برای مخاطبان نوجوان شبکه آی فیلم2 منتشر شد.

این سریال درمورد عروسکی با دست های دراز به نام «مجید» است که ناگهان وارد زندگی یک خواهر و برادر می شود و با دست‌های دراز و حرف‌های اشتباه ماجراهای شیرینی را می‌آفریند.

لولایی در این سریال نقش صاحبخانه بداخلاق این دو خواهر و برادر را ایفا می کند که با شیرین زبانی های مجید خنده بر روی لب هایش می آید.

«زیبا بروفه»، «مجید صالحی»، «سیدجواد رضویان» و «رضا عطاران» از دیگر بازیگران این سریال هستند.

5. «آژانس دوستی»

سریال پر خاطره «آژانس دوستی» که در ماه ثور / اردیبهشت سال روان برای مخاطبان آی فیلم2  نشر شد، یکی دیگر از آثار آقای لولایی در تلویزیون ایران می باشد.

لولایی در این سریال نقش موتروان و پدری بدچانس را ایفا می کرد که در آن همکاری در کنار بازیگرانی چون مرحوم «حسین پناهی»، مرحوم «اسماعیل داورفر»، «اصغر همت» و «پژمان بازغی» را تجربه کرد.

6. نقش خشایار در «زیر آسمان شهر»

«زیر آسمان شهر» اوج محبوبیت و شهرت «حمید لولایی» بود.

وی با نقش به یاد ماندنی «خشایار مستوفی» در این سریال تا سالیان دراز در خاطر طرفداران خود مانده است تا جایی که در سرک اگر او را می بینند وی را آقا خشایار صدا می زنند.

گفتنی است که سریال «زیر آسمان شهر» با بازی «حمید لولایی» هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود. 

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر